fredag 4 juli 2014

Nya tvålar och hjälpkökssnack

I söndags gjorde jag och mamma en beställning från Dermoshop. Jag har tidigare beställt deras produkter på jobbet, men nu gjorde vi en egen beställning via nätet. Leveransen var verkligen snabb, paketet var framme redan på tisdag eftermiddag. Jag köpte bl.a. en tvål för extra smutsiga händer, nånting jag tänkte kunde passa hos oss där särskilt mannen i huset oftast går omkring med svarta händer efter allt jobb därute. Vi har ännu inte hunnit testa den, men den passade i alla fall bra in i hjälpköket bredvid tvätthon.
  
 
Apropå tvätthon i hjälpköket, har jag konstaterat att den är perfekt när man ska tvätta babyns bak. Den är tillräckligt djup och stor, så att han inte behöver böja eller slå i benen. Att sen skötunderlägget får plats på bänken bredvid tvätthon är en annan sak jag är nöjd över. I vår förra lägenhet fick man gå flera meter mellan skötbord i hjälpkök och tvättho i wc:n då babyn skulle tvättas och vi hade bara ett vanligt litet handfat. Det är sånadär småsaker man kan leva utan, men som gör vardagen så mycket lättare.
 


Eftersom vår beställning till Dermosil var så pass stor, fick jag välja en extra produkt gratis och tog då en havtornstvål till wc:n. Jag valde den för färgens skull, men kan säga att den doftar riktigt gott också. :)


*********

Suomeksi: Teimme äidin kanssa tilauksen Dermoshopista. Ostin mm. saippuan erittäin likaisille käsille. Ajattelin, että se sopisi meille, jossa varsinkin miehen kädet yleensä ovat mustia kun on ollut pihalla työskentelemässä. Saippua sopi hyvin kodinhoitohuoneen altaan viereen. Tuo allas on kyllä osoittautunut hyväksi vauvan pesussa kun se on niin iso. Olen myös tyytyväinen siihen, että vauvan hoitoalusta mahtuu pesualtaan viereen eikä vauvaa tarvitse kiikuttaa huoneesta toiseen kun on pesun aika. Viimeinen kuva on tyrnisaippuasta jonka sain kylkiäisenä kun Dermoshop-tilauksemme oli niin suuri. Valitsin sen värinsä vuoksi vessaamme, mutta sillä on myös ihana tuoksu!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din åsikt! Kiitos mielipiteestäsi!