lördag 6 december 2014

Beige

Näst sista färgen i färgutmaningen blir beige. Inte heller denna färg finns det mycket av i vårt hem, den hittas egentligen bara i vårt vardagsrum. Där hittas färger på vår soffa, en fotpall och på några Cotton Ball Lights. Vår soffa är en beige Ektorp från Ikea. Världens skönaste soffa! Färgen skulle jag egentligen gärna byta ut mot nån grå variant, men samtidigt är denna färg verkligen passande med vit hund i huset. Så tacksam färg, hundhåren syns knappt alls på vår soffa! 
 
 
Ända sedan vi flyttade in i huset har vi funderat på en ny, lite större (hörn-)soffa, för vi skulle behöva mera sittplatser i vårt vardagsrum. Det skulle finnas rum för en större soffa (eller en till Ektorp), men vi har egentligen inte alls tagit oss tid att kolla på nån ny soffa. Kanske det är lika bra att vänta lite nu, med småbarn i huset.
 


Cotton Ball Lightsen är köpta nu i höst. Jag är såå förtjust i dem och skulle kunna tänka mig att ha dem i varje rum! Texttavlan bredvid kommer från Clas Ohlson och är också en favorit!

 
Älskade vovven som trivs så bra på fårskinnsfällen på fotpallen vid fönstret (med utsikt över vår råddiga terrass). 


Vi höll på att hänga upp julstjärnorna när dessa bilder togs, jag ser nu att stjärnan inte var färdig på denna bild. Vardagsrumsbordet är egentligen ett gammalt skrivbord som funnits i släkten (har också agerat matbord hos mig då jag bodde i en liten etta), som nu fått sina ben kapade hos oss. Ett kärt gammalt bord, som det tyvärr inte funkar att ha desto mera dekorationer på för tillfället, oftast är det belamrat med en massa leksaker och annat rådd.
 
Färgutmaningen gick ut på att hitta fem färger i ditt hem och förevisa dem på din blogg i fem dagar och varje dag utmana någon annan bloggare. Utmaningen kommer ursprungligen från Syhinä-bloggen, själv fick jag utmaningen från Leijonanpesä. I den ursprungliga utmaningen skulle färgerna presenteras under fem vardagar i följd, men jag tar det när jag hinner. Jag skickar inte heller denna gång utmaningen vidare till någon särskild blogg, men anta gärna utmaningen om du känner dig manad!
 
*********
 
Suomeksi: Seuraava värihaasteen väri on beige. Sitäkään väriä ei löydy kodistamme paljon, sitä löytyy oikeastaan vain olohuoneestamme. Siellä meillä on sohva, rahi ja Cotton Ball Lights-palloja jotka ovat beigen väriset. Sohvamme on Ikean Ektorp ja todella mukava! Värikin on sopiva kun perheessä on valkoinen koira, karvat eivät näy! Haaveilemme kuitenkin isommasta ja (mahdollisesti) harmaasta sohvasta, mutta ehkä on parasta odottaa vähän kun perheessä on kaksi pikkulasta. Olohuoneen pöytä on vanha kirjoituspöytä joka on kulkenut suvussa. Olemme lyhentäneet pöydän jalat. Yleensä pöytä on täynnä leluja ja muuta sälää, harmikseni pöydällä ei pysyisi mitään koristeita tällä hetkellä.
 
Haaste kuului siis: "Yksi väri, yksi päivä. Haasteen tarkoituksena on löytää kodista 5 väriä ja esitellä ne eri päivinä ja haastaa jokaisena päivänä joku mukaan". Haaste on lähtöisin Syhinä-blogista, itse sain haasteen Leijonanpesä-blogista. Tänäänkään en haasta ketään uutta mukaan, mutta jos kiinnostaa niin tule mukaan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din åsikt! Kiitos mielipiteestäsi!