torsdag 16 januari 2014

Mysbelysning

Vi julpyntade inte mycket i år, varken i gamla lägenheten eller sen när vi flyttade till huset några dagar efter julen. Det enda julpyntet vi har haft (förutom några tomtar gjorda av lilltjejen på dagis) är några vita pappersstjärnor i fönstren. Eftersom vi ännu inte har så många lampor uppsatta, så har dessa givit en perfekt mysbelysning. Nu när resten av stan börjar plocka undan sin julbelysning, har jag jättesvårt att ta avsked av våra stjärnor i fönstret för i år. Det kommer att bli så tomt utan dem! Idag var jag dock och köpte oss en ny taklampa att hänga över köksbordet. Lampan kikade jag på långt innan vi flyttade, men vågade inte köpa den då. När vi sedan råkade få ett presentkort till Hemtex, där lampan såldes, kändes det som att det var menat att vi skulle ha lampan. Nu kan jag bara inte bestämma mig för om den passar där eller inte (ni ska få se en bättre helhetsbild en annan gång).
 
 
Våra fina julstjärnor! Som ni ser är det trångt mellan husen, vi ser tre grannhus från vårt vardagsrumsfönster.
Den uppmärksamme kan också se en glimt av fotografen på bilden. ;)
 
 
Lampa Beatrix By Rydens från Hemtex. Lampans omkrets är 38 cm, på bilden tycker jag den ser mindre ut.
 
******************************************
 
Ja pieni suomennos: Meillä ei ollut kovin monta  joulukoristetta tänä vuonna. Ainut joulukoristelu mitä teimme talossa, oli valkoiset paperitähdet ikkunoissa (ja muutama lapsen päiväkodissa tekemä tonttu). Koska meillä ei ole ollut kovin monta valaisinta vielä, tähdet ovat antaneet juuri sopivan tunnelmavalon. Nyt kun muu kaupunki jo sammuttaa jouluvalonsa, minulla on vaikeuksia luopua joulutähdistämme. Tulee olemaan niin tyhjää ilman tähtiä! Tänään kävin kuitenkin ostamassa meille kattovalaisimen ruokailutilaan (Hemtexistä). Nyt en vaan osaa päättää sopiiko se siihen vai ei (näytän paremman kokonaiskuvan myöhemmin).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din åsikt! Kiitos mielipiteestäsi!